Основни положения на тестовете
Тестът при бензиновите и дизеловите двигатели може да се направи чрез свързване на амперметър към минусовия или плюсовия проводник на акумулатора. Измерването се показва на графика като токова крива. Компресията на двигателя се замерва динамично при стартовия процес. За провеждане на теста двигателят не трябва да се задейства. Тестът се прави при дизеловите двигатели студен и с работна температура, при бензиновите - с работна температура.
Изпитание:
По време на старта се замерва консумацията на ток от стартера. При сгъстяване на отделните цилиндри стартерът се нуждае от повече енергия, по този начин токът на стартера се покачва. При премахването на компресията стартерът се нуждае от по-малко енергия, токът на стартера пада. Разликата между максимална и минимална токова консумация от стартера се измерва за всеки цилиндър.
Общо правило за максимално отклонение при бензинови двигатели е: Брой цилиндри x 2,5 A.
Общо правило за максимално отклонение при дизелови двигатели е: Брой цилиндри x 20 A.
Оборотите трябва да са между 160 и 400 min-1.
Следните причини може да са отговорни за различното компресионно налягане:
- Нехерметична гарнитура на главата на цилиндъра
- Нехерметични клапани
- Скъсани водила на клапаните
- грешен луфт при клапана
- Проядени бутала
- Скъсани бутални пръстени
- неправилни фази на газоразпределение
- Разпределителен вал разработен
- Повреди по основните лагери на коляновия вал
- изкривена мотовилка заради хидравличен удар